ShoutMix chat widget

Selasa, 11 Oktober 2011

JADIKANLAH RUMAHMU KEDAMAIAN














SENYUM ITUKAN SEDEQAH..








DOA SENJATA MUKMIN..


" Pemuda yang cekal tidak akan dikhianati oleh kesabarannya 
dan tidak dimangsai oleh kesusahan  "


syabab mukmin..



         Seorang ayah didatangi anak perempuannya sambil menangis .." abah , aku dan suamiku ada masalah .ia marah dengan ucapanku ,ketika aku mengetahui kemarahannya , aku menyesali apa yang aku perbuat dan aku meminta maaf kepadanya . Dia tidak mahu bercakap denganku dan memalingkan wajahnya dariku .kemudian aku terus berada dihadapannya hingga ia tertawa dan kembali menerimaku . Aku takut ALLAH mengambil nyawaku ketika suamiku marah kepadaku "


SUBHANALLAH...SOLEHAHNYA SI ISTERI INI..




        
        Si ayah memberi nasihat : " wahai anakku , demi at yang jiwaku ditanganNYA , jika engkau meninggal dunia dan suamimu belum redha terhadapmu , maka aku pun tidak akan redha terhadapmu . Bukankah engkau tidak mengetahui bahawa seorang isteri yang di marahi oleh suaminya maka ia adalah terlaknat sebagaimana terdapat dalam Taurat , Injil , Zabur dan Al-Quran . kerana dengan perkara itu akan mempersukarkan sakaratul mautnya dan kuburnya menjadi sempit . Maka beruntunglah isteri yang diredhai suaminya .. "



 "  MUDAH-MUDAHAN AKU DIKALANGAN MEREKA ,
 YA ALLAH.."  

AMEEN YA ROBBAL'ALAMIN..







        Isteri solehah akan menjaga supaya sentiasa dicintai oleh suaminya sehingga tidak mengusik keharmonian hubungan mereka dalam rumahtangga ..insha ALLAH..





RENUNG-RENUNGKAN..
SELAMAT BERAMAL..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan